Onze levertijden verschillen per product(groep). Om deze reden staat op onze website bij ieder product specifiek aangegeven met welke levertijd je rekening kunt houden. Mochten hier wijzigingen in ontstaan dan word je hiervan op de hoogte gesteld door onze klantenservice. Gezien de diversiteit van ons assortiment kan een pakket verschillen in afmetingen en productie waardoor er een strakke planning in transport wordt gewaarborgd. Ook maakt Azalp gebruik van directe zendingen vanaf partners. Een blokhut (of ander houtbouwproduct) wordt in principe naar wens en speciaal voor jouw order geproduceerd, tenzij elders vermeldt en we het betreffende artikel op voorraad hebben. Dit heeft samenhang met de gecommuniceerde levertijd.
De levertijd geven wij aan in werkdagen, en is een indicatie. De levertijd wordt aangegeven op de productpagina. Bestel je meerdere producten? Houd rekening met de tijdsindicatie van het product met de langste levertijd.
Let op dat we de bestelling pas gaan verwerken zodra we een (aan)betaling hebben ontvangen. Vanaf dat moment rekenen we de levertijd.
Producten die we op klantorder laten maken door onze fabrikanten, worden na ontvangst van de (aanbetaling) besteld. Zodra de producent de levertijd heeft bepaald, wordt deze doorgegeven. Houdt er wel rekening mee dat levertijden aangepast kunnen worden, zodra er wijzigingen worden gedaan in de betreffende order.
We proberen deelleveringen te vermijden. Het heeft onze voorkeur om de gehele order in een keer uit te leveren. Wij kunnen hier vanaf wijken, neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Indien de levertijd definitief bij ons bekend is, neemt onze klantenservice telefonisch contact op, om samen de levertijd door te nemen.
Indien er ook gekozen is om gebruik te maken van de opbouwservice welke Azalp aanbiedt, trachten wij het moment van levering en opbouw zo dicht mogelijk bij elkaar te laten zijn. Zo worden levering en opbouw service met elkaar afgestemd.
Afhankelijk van de langste levertijd, leveren wij de order uit. Zeker met producten die op speciaal verzoek en klantorder worden gemaakt , kan de levertijd langer dan verwacht en gehoopt. Wij bespreken met onze producenten de status van de orders die lopen. Wij doen er alles aan om de aangegeven levertijden te halen. Mocht onverhoopt vertraging optreden, dan nemen we hierover contact op. Ook bij ons geldt: ‘geen bericht is goed bericht ‘. Mocht je toch twijfelen of alles goed gaat, neem gerust contact met ons op.
Zodra de bestelling bij ons compleet op voorraad is, gaan we de levering in orde maken. Afhankelijk van de bezorgoptie ontvang je een track & trace waarmee je de bestelling kunt volgen. Lees meer over de bezorging [link naar ‘bezorging’].